niedziela, 28 sierpnia 2016

"365 rozkładów tarota" Sasha Graham. Czy warto kupić? - Recenzja

Jak łatwo wywnioskować po tytule, książka ta, zawiera jeden rozkład na każdy dzień w roku. Podręcznik do codziennej praktyki, czytamy na okładce. Autorką jest Sasha Graham, popularna tarocistka mieszkająca w Nowym Yorku. Można więc przypuszczać, że jest to książka osoby, która wie o czym mówi i zna się na rzeczy...

Jej podejście do tarota jest dość specyficzne i to widać w tej książce. Powiedziałabym, bardzo amerykańskie (później dowiecie się dlaczego). Dla jednych będzie to plus i fajna zabawa, dla innych pozostawi niedosyt. 



Co do technicznych spraw:

- książka ma 395 stron
- miękką okładkę ze skrzydełkami
- spis treści jest podzielony na miesiące 



-zawartość: do każdego dnia mamy przypisany jeden rozkład, który nawiązuje niejako do wydarzenia jakie miało/ma miejsce dokładnie tego dnia. Mamy krótki opis tego co się wydarzyło. Następnie jest streszczenie rozkładu, czyli opis do czego jest dany rozkład, jaki da nam wgląd, co możemy uzyskać robiąc go, itp. Na końcu pytania do rozkładu  i samo rozłożenie kart. Jako taki bonus, jest także przyporządkowanie jednej karty do danego dnia i krótki opis energii, jaką ze sobą niesie. Wizerunki kart pochodzą z talii Tarot Uniwersalny.



- spis treści jest nie bardzo pomocny, więc na końcu książki mamy indeks, który jest podzielony na kategorie ułożone alfabetycznie. Jeśli dany rozkład nas zainteresuje, szukamy go za pomocą dnia i miesiąca, nie strony. Książka jest wiec swoistym kalendarzem. Kategorie są następujące:
BAJKI, BOGINI I BÓG, DOM I RODZINA, DUCHOWOŚĆ, FINANSE I SPRAWY PRAWNE, KINO, KREATYWNOŚĆ, LITERATURA, MIŁOŚĆ I ROMANS, MITYCZNE STWORZENIA, NATURA, NIE Z TEGO ŚWIATA, OGÓLNE PORADY, OKULTYZM I EZOTERYKA, PRACA I KARIERA, SMUTEK I RUSZANIE DO PRZODU, TAROT ( rozkłady oparte na energii danej karty, np. Rozkład karty Śmierci, Rozkład mądrości mieczy), WAKACJE, WIEDZA O SOBIE I ROZWÓJ OSOBISTY, ZDROWIE I DOBRE SAMOPOCZUCIE, ZMYSŁOWOŚĆ, ZWIERZĘTA. 


A teraz moje trzy grosze :)

+ Ogólnie rzecz biorąc bardzo polecam tę książkę. Przypadła mi do serca. Jest dużo rozkładów do pracy nad sobą, co mnie akurat cieszy, ale wiadomo, że każdy szuka czegoś innego. Dla osób, które skupiają się na prognostycznej stronie tarota, także jest mnóstwo rozkładów, czy to dotyczących pracy, związków, zdrowia - poważnych rzeczy :) Każdy znajdzie coś dla siebie i będzie zadowolony. 

- Niestety, idealnie nie jest :) 
Jest parę dziwacznych rozkładów, z których na 100% JA nie skorzystam, np. Rozkład UFO, gdzie pytaniami są: Czy ufo istnieje? Skąd przylatuje? Czy kiedykolwiek widziałem UFO? hahahaha litości! albo rozkład Apokalipsa zombie! W tym rozkładzie sprawdzamy czy mamy wystarczającą kondycję fizyczną, by uciekać przed zombie, pytamy : Kto pomoże mi zabić zombie? W jakim miejscu najlepiej się schronić? Dla mnie niewypał! Nie wiem jak Wy, ale ja się zombie nie spodziewam :) Ale może ktoś wierzy i mu się przyda taki rozkład na przetrwanie :)) Są też rozkłady na rozmowy ze zmarłymi... No, nie dla mnie tego typu rozkłady i uważam, że są zbędne i bez sensu, a w ich miejsce można było dać coś lepszego, praktycznego, bardziej inspirującego.
- Niektóre pytania powalają! np. Czy muszę skalibrować moje przyciąganie grawitacyjne? Pierwszy motyw grawitacyjny. WTF? To tylko dwie z "perełek" z tej książki.
- Pytania zaczynające się od "CZY" Każdy, kto trochę pracuje z kartami wie, że pytania tak zadane są do kitu. Tarot odpowiada opisowo, przecież. Ale to nie jest takie najgorsze, zawsze można pytanie przerobić po swojemu, by było bardziej użyteczne. Także nie wiem czy to kwestia tłumaczenia, czy sprawa autorki.




Reasumując, polecam bardzo, bardzo :) Mimo tych niedociągnięć, o których pisałam wyżej, książka jest bardzo przydatna i często z niej korzystam. Rozkłady z niej daleko mnie zaprowadziły. Myślę, że każdy praktyk tarota powinien ją mieć. 
Ogólnie, oceniam na mocne 4 w skali do 5.

P.S.: To, co jest dla mnie niewypałem, nie musi być nim dla każdego. To mój punkt widzenia. Może komuś z Was takie rozkłady się przydadzą i będzie się dobrze bawił. Także, zgłębiajcie tę książkę i wyrabiajcie swoje zdanie. A może ktoś z Was ją posiada i podzieli się wrażeniami? Zapraszam do komentowania :)



2 komentarze:

  1. Też podobała mi się ta książka przede wszystkim ze względu na bogactwo rozkładów. Napisałam recenzję na swoim blogu i jeżeli masz ochotę, to zapraszam :) dla porównania wrażeń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za głos :-) Bardzo chętnie zajrzę do Ciebie. Podasz adres bloga?
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń