poniedziałek, 8 grudnia 2014

10 mieczy i przesyt informacjami

Dziś postanowiłam wziąć na tapetę 10 mieczy. Nie będzie to jednak rozpisywanie co karta znaczy w każdym aspekcie, ale chcę zwrócić Waszą uwagę na podstawowe znaczenie tej karty, które jest pomijane, niedostrzegane przez większość osób na początku swej tarotowej drogi.
Wynika to z tego jak karta jest przedstawiana. Szukając kart do tego posta ciężko było mi znaleźć inny obraz niż ten:

                                                                                             
   Znalazłam też to:


Inaczej przedstawiona sytuacja z trzech pierwszych kart powyżej, jednak wymowa i skojarzenia te same: ból, cierpienie, koniec, śmierć, żałoba, pole bitwy, ranni, krew... Można by tak wymieniać dalej. Ogólnie rzecz biorąc na pierwszy rzut oka mroczna karta i nie przynosi nic dobrego.
Spodobała mi się ostatnia karta, ponieważ jako jedyna zawiera na swoim obrazie to, do czego zmierzam... Jest to książka:)
10 mieczy to przecież informacje! 
Miecze - żywioł powietrza - intelekt, błyskotliwość, myśli, wiadomości, komunikacja, lotność, dane i ich przesył, itd...
10 w Tarocie to nadmiar. 9 daje się już we znaki, a co dopiero 10! 10 to przesyt, ogrom, coś ponad normę i dlatego może stanowić problem.

Co ja widzę w tej karcie i jak ona mi się objawia w tej sferze informacyjnej?
10 mieczy to słupy, tablice ogłoszeń - mnóstwo informacji w jednym miejscu, często naklejone jedno na drugim. Kiedy stajemy przed takim słupem jesteśmy "otoczeni", osaczeni przez mnóstwo danych.



10 mieczy to także nekrologi i tu jej smutniejszy wydźwięk, który ma powiązanie z informacjami.


Karta pokazuje także fora internetowe, gdzie jest multum danych, myśli. Są one przesyłane poprzez internet, czyli kolejny związek z żywiołem powietrza - przesył informacji, przemieszczanie, brak granic. 

Obrazuje także sytuacje, gdy musimy przyswoić ogrom wiedzy, informacji, nauczyć się czegoś. Potem czujemy jaką mamy "nabitą" głowę. Często jest to nauka na pamięć. Po takiej sesji czujemy się "wypruci", nie mamy sił. 

Pokaże także nasz stan w sytuacji, gdy ktoś z nami porozmawiał i wyrzucił z siebie wszystko, a my potem czujemy właśnie taki brak sił, energii i mielimy w głowie to co usłyszeliśmy.

2 komentarze:

  1. Witam,
    u mnie własnie pokazuje odchodzenie rodzica. w połączeniu z 8 mieczy i 10 pucharów (odchodzenie w otoczeniu rodziny). szybka, śmiertelna diagnoza. zawze, jak się pojawia, niesie ze sobą złe wieści.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podzielenie się swoim doświadczeniem. Faktycznie 10 mieczy w sprawach związku czy zdrowia nie będzie pozytywna. Co do 10 pucharów też mam takie doświadczenie - osoba odeszła w kręgu rodziny.
      Pozdrawiam:)

      Usuń